keskiviikko 23. helmikuuta 2011

Bb international ja veneretki lammasaareen eli 2 yö täällä kowlonissa parhaillaan

Tultiin eilen siis  oikein kyydillä  tänne Kowlonin puolelle. Käytiin hotellissa kirjautumassa ja eikun seikkailemaan.
Kävimme halvalla aterialla mäkkärissä 4xtuplajuusto ateria n11 eskoa ja lapset tyytyväisiä;)
Kiertelyn tulos oli se, että Ella halusi prinsessa mekon juu ihan oikeen mekon?! 18eskoo.
 Kolmet kengät: 2tennarit ja 1pinsessa kengät n25 eskoo .Samoilua ,suitsukkeentuoksua ja tinkimistä.
Englanninreissulta tuttu 7eleven iltaruokaa ja suihkun kautta petiin ja hyvin uni maittoikin aina 11 paikallista aikaa :)
 Aloitimme aamun kotitehtävillä ja ihmettelimme siisteysintoisia paikallisia, jotka tunkeutuivat huoneeseen siivoamaan ei saa häiritä lapusta huolimatta...ovat kyllä siisteys intoisia...:)
Tänään oli huomattavasti lämpimämpää kuin eilen ja seikkailimme hotellin lähellä kenkäkaupassa nimeltä dr.hongkong, josta Ellulle muotopohjalliset  söpöset lenkkarit ja ohjeet lättäjalkamme hoitoon..se olikin tiedossa, joten hyvät kengät jess juttu.Okei sen verran työpaikkaakin ajattelin että ostin työsandaalit ja 2pohjalliset itsellenikin ;)
Ostimme octopus kortit lapsille smiley malliset ,joihin voi ladata rahaa ja kulkea niidenavulla metrolla.Sillä seuraava retki oli tänään Lammasaarelle ja sen lähtöpaikka Star ferryn laiturille.oli meiltä 1 metrovälin matka.
Laiturilla kyselimme neuvoa Hong kongturisti info pisteestä, jotka neuvoivat meidät laiturille 3 puhelinsoiton jälkeen.Todellisuudessa meidän ois pitänyt jäädä seisomaan turismi infon ovelle.
Onneksi tarmokas opas löysi meidät lätkäsi meihin vip tarrat ja työnsi veneeseen ;)
Ajelimme n 40min  matkan paikalliseen kalastaja kylään jossa saimme pidellä merisiiliä ja tähtiä kädessämme ja hurjannäköistä rapua...pikku hai kalaa ja ruokkia meribasseja ongella.
Sieltä meidät ajettiin pienemmällä botskilla meri ravintolaan, joka oli Juhan taivas :)
Lapset ja minä kiduimme riisin ja sitruuna kanan avulla ok  maistoin kyllä ihan vähän mustekalaa ja meritähteä, joka maistui seiltä..;) Sory mutta en ymmärrä noita mereneläviä..;)
Syömisen jälkeen  vene takaisin lähti niin että näimme mereltä käsin symphony of lights and sound in ja se oli kieltämättä wouw!
Olihan se aika vinkeetä kun tuhannet ihmiset seisoivat rannalla kuvaamassa ja itse kökötti veneessä kaiken keskellä. Veneitä oli lahdella vain muutamia.Ei pidä unohtaa että Juhalla on aina joku kiva stropo lamppu, jolla hämmentää katsojia ja osallistua showhun ;)
Näytöksen jälkeen vikkeläjalkainen oppaamme juoksutti meidät leidismarketille 3katua ostos "helvettiä" Jossa ramppasimme puoleen yöhön.
Saldona taskulamppu,Ellalle Hello kitty huopa ja penaali Samulle Mario huppari ja Hattu :)
Onneksi olimme ennen retkelle lähtöä shopanneet ruokaa huoneeseen ,joten murua rinnan alle ja peteihin.
 Niin unohdin mainita että tässä talossa on tosiaan hong kongin partion päämaja ja kauppakin joten nukumme leirihenkisesti kerrossängyissä :)
Okei ehkä myös tehoneliöt todellakin ovat isompi syy sänkyihin ;) Partio asiaa mahdollisesti lisäämyöhemmin..
Nyt on pakko painua petiin...tulipa pitkä selostus hui.. saa meille kommentoidakkin jotta tiedän mitä haluatte tietää jne.. haleja Suomeen Susa